fbpx
preloder

Jak długo trwa pozycjonowanie? Jakie czynniki wpływają na długość pozycjonowania?

Jak długo trzeba pozycjonować witrynę, aby osiągnęła pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google?

Takie pytanie zadaje sobie bardzo wiele osób i jak się okazuje, odpowiedź na nie, wcale nie jest taka prosta, jakby mogło się wydawać.

Jakie podstawowe czynniki wpływają na pozycję strony?

Przede wszystkim są to: ruch początkowy na stronie, budowa strony, wiek domeny, meta dane, konkurencja oraz rynek docelowy. Kumulacja tych elementów wywiera wpływ na to, kiedy widać rezultaty podjętych prac z zakresu działań SEO. Rolą doświadczonego specjalisty jest zdefiniować mocne strony witryny i maksymalnie je wykorzystać w celu pokonania konkurencji i osiągnięcia najlepszych wyników w wyszukiwarce.

Wiele czynników wpływa na to jak szybko wysiłki włożone w pozycjonowanie danej strony internetowej przyniosą oczekiwany skutek. Jeśli jest to nowo powstała witryna i brakuje jej treści, to pozycjonowanie należy zacząć praktycznie od zera, co zabiera sporo czasu.

Tworzenie tekstów SEO oraz pozycjonowanie to inwestycja

Jak długo trwa pozycjonowanie intype.pl

Wszystkie działania podjęte w tym zakresie będą odczytane przez algorytm Google i pozwolą stronie się wybić, a osobie prowadzącej witrynę rozwinąć skrzydła. Działania z zakresu SEO to zawsze inwestycja, bowiem stworzone treści znajdują się na stronie i sukcesywnie wywierają wpływ na wyszukiwarkę oraz użytkowników.

Pozycjonowanie w języku angielskim znane jako SEO oznacza Seach Engine Optimization, czyli optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Już samo rozwinięcie nazwy pokazuje, że dla osiągniecia dobrych pozycji konieczne jest wykonanie działań optymalizujących stronę - bez tego ani rusz. Wszystkie główne wyszukiwarki jak: Google, Bing, Yahoo posiadają główne wyniki wyszukiwania, gdzie prezentowane są strony internetowe, grafiki, filmy czy wyniki lokalne z map. Wyniki te prezentowane są przez algorytmy wyszukiwarek w rankingu od najbardziej odpowiadającego zapytaniu użytkownika.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Słowa kluczowe pomagają sprowadzić na stronę ruch użytkowników zainteresowanych daną ofertą. Może to być sprzedaż produktów, oferowanie poszczególnych usług itd. Warto dobrać słowa kluczowe tak, aby przeciętny użytkownik wpisując zapytanie w wyszukiwarce od razu mógł dostać się na stronę internetową, która odpowie na jego pytanie, rozwiąże dany problem lub w czymś pomoże.

Wartościowy ruch na stronie generuje dla firmy potencjalnych klientów, pozyskanie których zależy wtedy od atrakcyjności oferty. Nie jest to łatwe, ale przy odpowiednio opracowanej strategii na pewno się uda.

Treść strony

Przed treściami na Twojej stronie stoją wysokie wymagania. Musi być napisana w sposób angażujący dla czytelników i odpowiadający na ich pytania, wtedy Google oceni go wysoko. Jest to punkt obowiązkowy dla każdej strony, która chce osiągnąć dobre wyniki.

Jeśli na starcie posiadasz małe ilości treści i nie znajdujesz się na topowych pozycjach, porzuć złudzenia. Bez napisania długich, wartościowych treści nie znajdziesz się w czołówce wyszukiwania. Warto zainwestować w jakościowe treści i solidny content. Jeżeli sam nie jesteś w stanie tego zrobić, warto skorzystać z pomocy doświadczonego copywritera.

Kilka słów podsumowania

Pozycjonowanie strony internetowej to działanie skomplikowane i nigdy nie wygląda tak samo. Taki proces zawsze wymaga indywidualnego podejścia i poświęcenia czasu. Wszystko sprowadza się jednak do tego, że skupiając się na małej grupie słów kluczowych nie trafiamy do większości ludzi, którzy nas szukają. Dlatego pozycjonowanie czasami może trwać pół roku, czasem okrągłe dwanaście miesięcy, a w innym przypadku wystarczą dwa, aby zobaczyć pierwsze poważne efekty.